Книжкові видання та компакт-диски Журнали та продовжувані видання Автореферати дисертацій Реферативна база даних Наукова періодика України Тематичний навігатор Авторитетний файл імен осіб
|
Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер "Mozilla Firefox" |
|
|
Повнотекстовий пошук
Пошуковий запит: (<.>A=Чкана Я$<.>) |
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16
|
1. |
Мартиненко О. В. Диференціальне та інтегральне числення в задачах на послідовності [Електронний ресурс] / О. В. Мартиненко, Я. О. Чкана // Фізико-математична освіта. - 2015. - Вип. 3. - С. 33-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2015_3_6 Зазначено, що у математичному аналізі та на олімпіадах з математики різного рівня досить часто зустрічаються задачі на числові послідовності, які не мають стандартних методів розв'язування. Іноді пошук розв'язку такої задачі потребує грунтовних досліджень, пов'язаних з властивостями функцій. Якщо для заданої послідовності (<$E a sub n>) підібрати деяку функцію <$E a(x)>, визначену за всіх <$E x~>>~0>, і покласти <$E a(n)~=~a sub n> для будь-яких <$E n~symbol <174>~N>, то вивчення послідовності можна звести до дослідження функції <$E a(x)> у цілочисельних точках. Цей підхід надає можливість зокрема використовувати теореми диференціального та інтегрального числення під час розв'язування таких задач. На жаль, у науковій і методичній літературі з математичного аналізу даний підхід не виділений як метод розв'язування задач на послідовності, не встановлені класи задач, для яких він є найбільш ефективним, а пропонуються лише окремі з них. Виділено типи задач на послідовності, розв'язання яких потребує переходу до функцій неперервного аргументу та розкрито особливості застосування математичного апарату диференціального та інтегрального числення у процесі їх розв'язування.
| 2. |
Мартиненко О. В. Використання соцмереж як засобу формування математичної компетентності майбутніх учителів математики [Електронний ресурс] / О. В. Мартиненко, Я. О. Чкана // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2016. - № 2. - С. 339-346. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2016_2_43
| 3. |
Мартиненко О. В. Про різні методи знаходження скінченних сум [Електронний ресурс] / О. В. Мартиненко, Я. О. Чкана // Фізико-математична освіта. - 2017. - Вип. 4. - С. 59-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_4_13 У ході дослідження різних наукових аспектів можна отримати одну й ту ж саму математичну модель, яка відповідає певній математичній задачі, якщо розглядати її з точки зору формальної постановки. Не менш актуальним є питання відшукання різних методів її розв'язування і вибору в певному розумінні оптимального з низки можливих. Ця проблема завжди цікавила математиків. Однією з таких задач є задача на знаходження скінченних сум, формулювання якої зустрічається в математичному аналізі, дискретній математиці, теорії ймовірностей тощо. Завдання на підсумовування пропонують на математичних олімпіадах різних рівнів. Розглянуто різні методи розв'язування задачі знаходження скінченних сум, а саме: метод елементарних перетворень над виразами, методи диференціального та інтегрального числень, метод зведення до вже відомих сум, застосування скінченних різниць і різницевих рівнянь, теорії комплексних чисел. Описано можливості й особливості їх застосування, та обгрунтувано доцільність вибору обраного методу за умов окремої задачі.
| 4. |
Мартиненко О. В. Контроль навчальної діяльності студентів педагогічних університетів при вивченні фундаментальних математичних дисциплін [Електронний ресурс] / О. В. Мартиненко, Я. О. Чкана // Фізико-математична освіта. - 2018. - Вип. 1. - С. 252-255. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2018_1_49 Обгрунтовано значення контролю навчальної діяльності студентів, визначено його мету та принципи побудови системи контролю при вивченні математичних дисциплін у педагогічних університетах. Проаналізовано типи контролю (відстежувальний, поточний, проміжний і підсумковий) у контексті специфіки викладання математичних дисциплін і запропоновано форми його впровадження в процес підготовки майбутніх учителів фізико-математичних спеціальностей. Організація навчального процесу у разі вивчення фахових математичних дисциплін повинна забезпечуватись навчально-методичними засобами для аудиторної та самостійної позааудиторної роботи. Запропоновано для цього використовувати робочий зошит з математичних дисциплін, який є багатофункціональним дидактичним засобом. Описано особливості організації контролю навчальних досягнень студентів за допомогою робочого зошиту. Зазначено, що ефективною формою перевірки виконання завдань першого блоку є проведення тестування, що надає можливість оцінити глибину, обсяг і системність знань студентів з даної теми відповідної математичної дисципліни, яке запропоновано проводити на кожному практичному занятті. Про результати виконання завдань третього блоку, які виконуються студентами індивідуально або групами, кожен студент звітує на спеціально відведеній консультації, що проводиться у формі колоквіуму. Всі види робіт оцінюються певною кількістю балів, вносяться до звідної таблиці в кінці робочого зошиту і входять в систему рейтингового оцінювання навчальних досягнень студента. Ця таблиця містить також стовпці для самооцінки, які студенти заповнюють самостійно, керуючись власними відчуттями. Описано технологію проведення екзамену з математичної дисципліни, де перевірку засвоєння теоретичного матеріалу можна здійснювати за допомогою тестування.
| 5. |
Чкана Я. О. Визначення рівнів сформованості математичної компетентності майбутніх вчителів математики [Електронний ресурс] / Я. О. Чкана // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі. - 2017. - Вип. 19. - С. 78-86. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nchnpu_3_2017_19_14
| 6. |
Чкана Я. О. Контроль навчальних досягнень учнів у класах з гуманітарним профілем навчання [Електронний ресурс] / Я. О. Чкана, І. В. Шишенко // Фізико-математична освіта. - 2019. - Вип. 2. - С. 154-159. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2019_2_26 Процес навчання математики учнів-гуманітаріїв ускладнюється проблемами обмеженості навчального процесу в часі, низької мотивації їх пізнавальної діяльності, психологічних бар'єрів учнів, оцінювання та самооцінювання їх навчальних досягнень, відсутності нестандартних завдань. Важливим аспектом процесу навчання математики учнів класів із гуманітарним профілем навчання є контроль та оцінювання їх навчальних досягнень. Проведено системний аналіз наукової, психолого-педагогічної, методичної літератури; розробку та апробацію комплексу заходів на базі загальноосвітніх навчальних закладів Сумської області, педагогічне спостереження, статистичний аналіз отриманих даних. Запропоновано у ході оцінювання якості математичної підготовки учнів класів із гуманітарним профілем навчання враховувати рівень пізнавального інтересу, пізнавальної активності та пізнавальної самостійності. У дослідженні запропоновано трирівневу структуру системи тематичного контролю до кожної теми. Ефективними є уроки контролю та оцінювання знань, навичок та вмінь учнів у формі уроків-заліків. На всіх етапах проведення контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів-гуманітаріїв у процесі навчання математики значну увагу слід приділяти саме організації самоконтролю учнів через заповнення ними таблиць самооцінювання. Слід віддавати перевагу письмовим видам діяльності на противагу усним, для того щоб надавати учням можливість для перевірки та виправлення відповіді. У цьому випадку на уроках математики у класах гуманітарних профілів навчання ефективними є такі форми та види контролю, як математичний диктант, дидактичні ігри, "тихе опитування", виконання довгострокових домашніх завдань, заповнення учнями портфоліо тощо. Зроблено висновки, що головною особливістю контрольно-оцінювальної діяльності вчителя математики в класах з гуманітарним профілем навчання є врахування не лише рівня оволодіння конкретними математичними знаннями, навичками та вміннями розв'язувати типові математичні завдання, але й рівня мотивації вивчення математики.
| 7. |
Мартиненко О. Використання глосарію під час формування інформаційної компетентності іноземних студентів при навчанні математичних дисциплін у педагогічних університетах [Електронний ресурс] / О. Мартиненко, Я. Чкана // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2019. - № 5. - С. 131-139. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2019_5_14
| 8. |
Мартиненко О. Управління самостійною роботою майбутніх учителів математики у віртуальному навчальному середовищі через використання електронної версії робочого зошиту [Електронний ресурс] / О. Мартиненко, Я. Чкана, О. Удовиченко // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. - 2020. - № 2. - С. 144-153. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pednauk_2020_2_16
| 9. |
Шишенко І. В. Перспективи застосування мобільних додатків у фаховій підготовці майбутніх учителів математики [Електронний ресурс] / І. В. Шишенко, Я. О. Чкана, О. В. Мартиненко // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2021. - Вип. 1. - С. 444-449. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2021_1_91
| 10. |
Штика Ю. М. Компетентністні задачі як засіб розвитку аналітичної компетентності майбутніх бакалаврів економічних спеціальностей [Електронний ресурс] / Ю. М. Штика, Я. О. Чкана // Інноваційна педагогіка. - 2019. - Вип. 15(2). - С. 171-174. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2019_15(2)__35
| 11. |
Мартиненко О. В. Проєктні методи при навчанні математичного аналізу майбутніх учителів фізико-математичних спеціальностей [Електронний ресурс] / О. В. Мартиненко, Я. О. Чкана // Фізико-математична освіта. - 2021. - Вип. 2. - С. 57-62. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2021_2_12 Проблему вдосконалення професійної підготовки майбутніх вчителів фізико-математичних спеціальностей, підвищення рівня їх конкурентоздатності на ринку праці доцільно вирішувати шляхом формування у студентів математичної компетентності за різних форм організації навчальної діяльності. Мета поботи - обгрунтування доцільності використання методу проєктів при вивченні математичного аналізу, описання різних проектів, зокрема, й особливостей проєктної діяльності студентів із робочим зошитом. Теоретичні методи: системний аналіз наукової, психолого-педагогічної, методичної літератури; узагальнення та систематизація. Емпіричні методи: анкетування. У ході дослідження визначено труднощі, які виникають у студентів фізико-математичних факультетів педагогічних університетів при вивченні математичного аналізу, та з'ясовано причини, що їх зумовлюють. Для подолання виявлених проблем запропоновано впровадження у навчальну діяльність студентів метод проєктів, зокрема, довгостроковий навчальний проект "Робочий зошит", розрахований на вивчення окремого розділу математичного аналізу. Блоки робочого зошиту виступають навчальними завданнями проєктного типу, а послідовне їх виконання направлене на вивчення відповідної теми та курсу в цілому. Мета втілення такого проєкту - організація самостійної роботи студентів і створення умов для засвоєння та поглиблення математичних знань, оволодіння математичними методами та розуміння їх прикладної значущості. Опитування, проведене по завершенню роботи з проєктом показало його доцільність та ефективність як для аудиторної навчальної діяльності студентів, так і під час дистанційного навчання. Підтверджено доцільність та ефективність методу проєктів при формуванні математичної компетентності майбутніх учителів фізико-математичних спеціальностей. Запропоновані навчальні проєкти, зокрема, проєкт "Робочий зошит", відповідають рівню інтелектуальних здібностей і творчого мислення студентів, умінню самостійно конструювати свої знання з використанням інформаційних ресурсів.
| 12. |
Шишенко І. В. Професійна підготовка майбутніх учителів математики: проблема формування критичного мислення [Електронний ресурс] / І. В. Шишенко, Т. Д. Лукашова, Я. О. Чкана // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. - 2022. - Вип. 1. - С. 319-323. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuped_2022_1_74
| 13. |
Чкана Я. О. Роль інформатичних дисциплін у розвитку критичного мислення майбутніх учителів математики [Електронний ресурс] / Я. О. Чкана, В. О. Герасименко, В. Є. Пономаренко // Інноваційна педагогіка. - 2023. - Вип. 60. - С. 154-157. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/innped_2023_60_33
| 14. |
Чкана Я. Педагогічна фасилітація у професійній підготовці майбутніх учителів математики засобами пакету Maple [Електронний ресурс] / Я. Чкана, О. Мартиненко, І. Шишенко, О. Удовиченко // Фізико-математична освіта. - 2023. - Т. 38, № 5. - С. 46-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2023_38_5_9
| 15. |
Чкана Я. Критичне мислення як важлива складова математичної компетентності майбутніх учителів математики [Електронний ресурс] / Я. Чкана, О. Мартиненко // Освіта. Інноватика. Практика. - 2023. - Т. 11, № 5. - С. 102-107. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/edinpr_2023_11_5_17
| 16. |
Мартиненко О. Домашні завдання з математичного аналізу як засіб розвитку критичного мислення студентів [Електронний ресурс] / О. Мартиненко, Я. Чкана // Освіта. Інноватика. Практика. - 2024. - Т. 12, № 2. - С. 45-52. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/edinpr_2024_12_2_9
|
|
|